dinsdag, mei 27, 2008

Toledo


Na 2 lange vluchten, 3 keer overstappen op de metro en dan nog eens met de trein en dan uiteindelijk met de taxi, stond ik eindelijk in Toledo.

Om ervoor te zorgen dat we niet stiekem zouden indoezelen door het lange wakker blijven, zijn we dan de stad ingetrokken. Zonder echt doel zijn we met behulp van een kaart door de stad gedwaald. Toledo is echt een soort middeleeuwse stad bovenop een heuvel en langs 3 kanten beschermd door een rivier. Je hebt dus een hoop zeer pitoreske smalle straatjes, een echt doolhof waar je op een mooie dag op je gemak kan rond dwalen. Vorige week en vooral vorig weekend was het hier een religieus festival en was de stad prachtig versierd met bloemen, lantaarns.

Zondag was er zelfs een hele optocht en daar kennen ze precies hier iets van want het duurde meer dan 2u voor de hele stoet om een toertje van een dikke km af te leggen, zolang was de stoet. Efficient was het ook, achter de paarden kwam een vrouw met een kar en schop om de stront op te kuisen. Ze hebben hier blijkbaar ervaring met optochten.

Dankzij de optocht kon een mens de kathedraal gratis bezoeken. Waar iedereen gretig van gebruik heeft gemaakt. Spijtig genoeg was het nogal donker en ik wou niet met flits trekken en zonder staander bewoog ik te veel met mijn camera.

Internet is hier een groot probleem en daarom moet ik het hier kort houden en kan ik niet te veel fotos uploaden (precies geen). Misschien voor een andere keer, of anders alleen voor prive gebruik, maar ik kan Toledo aanraden als je eens een weekje Madrid doet. Spijtig genoeg hebben een hoop niet Europeanen minder goede ervaringen opgedaan. Een hele hoop mensen hebben in het station van Madrid last gehad van pick pockets en laptop rugzakken zijn ook gestolen geweest.

1 opmerking:

Annelica zei

Hm, Toledo, klinkt best wel leuk, ben er nog nooit geweest.
Veel plezier ginder!