vrijdag, april 25, 2008

Zwemmen

Mensen die mij goed genoeg kennen, weten da k niet graag in de zee/oceaan zwem. Ik heb geen probleem met pootje baden, k heb geen probleem met stromingen of het feit da je soms een eind in zee kan zijn en terug moet geraken. Nee, k kan er gewoon niet tegen om niet te weten wat er onder mijn voeten zwemt.

De meeste mensen hier bekijken me raar als k zeg da k hier in San Diego nog maar 1 keer aan het strand heb gelegen (en dat was tijdens de eerste week da ik hier was). Er is niks aan in de zon liggen, als je niet tussendoor even kan gaan afkoelen. En sinds ik niet graag in de zee zwem, zal k dus eerder de rand van het zwembad verkiezen.

Maar vandaag kreeg ik gelijk waarom ik niet de oceaan in ga:

Latimes

Ik was even aan het overwegen om desnoods in Juni een paar keer naar het strand te gaan terwijl Pieter in Europa is. Maar ik denk da k het toch maar ga laten. Geen snorkelen of body boarden voor mij.

3 opmerkingen:

Annelica zei

EEK - dat is echt wel scary...

kristine@BackinBelgium zei

Inderdaad, scary!
Ook hier dichter bij huis, in Manhattan Beach, onlangs 3 mensen aangevallen door haaien. Gelukkig niemand gedood, wel 1 persoon erg toegetakeld aan een hoofdader in zijn been!
Onze vrienden lagen op dat moment geankerd met hun zeilboot in El Segundo... 3 mijl van waar het gebeurde. Hun dieptesensor biepte toen de 3 haaien onder hun boot zwommen. Op dat moment was hun dochtertje van 10 in de oceaan aan het zwemmen. Je kan je wel inbeelden dat ze haar in supertempo hebben binnengehaald en dat er nu niet meer gezwommen wordt! Ook voor ons alleen maar zwemmen in het zwembad vanaf nu!

Anoniem zei

Amai, inderdaad scary. Ik vind het persoonlijk ook maar niks om in zee te zwemmen. Ben al bang dat ik een kwal ga zien, laat staan een haai.