zondag, januari 06, 2008

storm

Als k het zo in de Belgische krant lees, dan moet het hier buiten verschrikkelijk noodweer zijn. Eigenlijk valt het hier in West LA best wel mee. Vrijdagavond toen ik terugkwam van San Diego regende het wel best hard, maar toch waren het van die fijne druppels. Niet zo van die regen die we in de zomer in Belgie hadden, waar er zoveel uitviel dat ik op de snelweg niet meer als 80 durfde rijden, omwille van al het water op het wegdek en het zicht. Ook waaide het wat, maar ale van Belgie komende zijn we toch erger gewoon.

Zaterdag is het droog geweest en het heeft deze nacht geregend, maar we hebben daar niks van gehoord. Het ziet ernaar uit dat het vandaag en de volgende nacht nog wat zal regenen. Eigenlijk is onze 2de winter hier, helemaal anders dan onze eerste. De eerste winter hier was enorm droog en het is toen ook een stuk kouder geweest met momenten. Want ik herinner mij nog dat k ff wat warme lucht nodig had om wat aangevroren vocht van mijn in de schaduw geparkeerde wagen te laten ontdooien. Zo koud is het nog niet geweest. Ook dit jaar geen berichten over advocado en andere oogsten die bevroren zijn. Maar daarvoor meer regen. Wat er wel voor zorgt dat ik het gras zie groeien in plaatsen waar het anders altijd dor is. Langs een van de brandgebieden waar k elke week langs rijd, kan je nu een fel groen op de grond ontdekken van nieuwe planten die dankzij de regen enorm snel groeien. Ik kijk al uit om binnenkort nog eens naar de Santa Monica Mountains te gaan. Ze zullen er dit jaar wel heel mooi uitzien als we nog wat regen krijgen.

Geen opmerkingen: