maandag, april 20, 2009

San Francisco


Even korte vakantie genomen. Pieter moest in San Francisco zijn voor een conferentie in het Palace hotel. In plaats van te vliegen zijn we samen met de auto gegaan om dan uiteindelijk het weekend via de kust terug te rijden (maar daar later meer over). Ik had dus 2 volle dagen (niet helemaal volle dagen, maar toch tot in de namiddag) om de stad te gaan verkennen.


De eerste dag heb ik vooral in het Golden gate park doorgebracht. Ik heb eerst het conservatory of flowers bezocht om nadien in de rij te staan voor de nieuwe Academy of Science. Echt wel prachtig gedaan, maar zo druk. Nadien gelunched in De Young Museum (maar niet bezocht omda ze een beetje lastig deden over een rugzak) en dan via de botanical gardens en Stow lake en de bus richting Presidio. Daar te vroeg van de bus gestapt, maar dan dankzij een vriendelijk buurt bewoonster naar een verborgen trapje tussen de veel te dure huizen gestuurd, waar ik een prachtig zicht had op het strand en de Golden Gate bridge. Dan via verschillende bussen weer richting SoMa. Uiteindelijk zijn we daar laat gaan eten bij een Thai, die een collega gespot had (Soha). Het interieur was zeer modern en dus waren we even bang dat het eten niet zo fantastisch ging zijn. Maar volgens de collega die een paar maand in thailand heeft gewoond, de beste thai waar hij buiten thailand heeft gegeten. Ik kan alleen maar zeggen dat de porties enorm waren en alles was enorm lekker klaargemaak en de bediening enorm efficient.


De tweede dag heb ik niet alles kunnen doen wat ik wou, mijn voeten waren nog pijnelijk van de dag voordien. Dit keer met de cable car eerst naar Nob Hill, even langs het Cable car museum en dan naar Russian Hill voor Lombard street. Ik wou uiteindelijk nog Telegraph Hill en Civic center doen, maar heb besloten van eerder wat langer te zitten, omdat mijn voetjes pijn deden. Die zullen dus voor een andere keer zijn. Ik ben dan maar richting hotel gegaan om eerst nog wat in de Herba Buena Gardens rond te wandelen, en dan het MOMASF op mijn gemak gedaan. Dan in de late namiddag zijn we via de 1 richting Santa Cruz gereden, om op ons gemak het weekend te beginnen. De volgende keer meer daarover.

3 opmerkingen:

Petra zei

Heerlijk zo een paar daagjes de stad verkennen! SF is ook zo'n fotogenieke stad.

marijke zei

Zoals eerder al gezegd: ik ben jaloers!

saskia zei

marijke, k had dolgraag dit nog samen met jou gedaan. Het is zo fijn een perfecte gids te hebben.

Petra, het was de eerste keer da k er alleen op uit trok voor fotos te maken. Ik heb ervan genoten en mijn tijd genomen om de fotos te trekken en te leren.