maandag, april 13, 2009

Nieuw speelgoed


Het leven kabbelt hier rustig verder in het lekker zonnige Zuid-Californie (jaja, k weet het leven is zwaar). Vorig weekend hebben we het rustig aan gedaan. Zaterdag avond een etentje met vrienden en zondag lekker lui naar het strand fietsen en daar wat liggen luieren.


Dit weekend is nog steeds rustig. Pieter moet wel een beetje werken, dus geen grootse uitstappen. Maar ik heb dit weekend een hoop nieuw speelgoed gekregen en dat wouden we toch ff gaan uitproberen. Dus zijn we via het fietspad langs het kanaal dat hier achter langs naar zee loopt even richting de zee gewandeld. Je kan hier een hoop vogels vinden die zich al dan niet makkelijk laten fotograferen. Ideaal voor mijn nieuwe zoom lens uit te proberen. Ik ga er nog heel wat mee moeten spelen om echt goede fotos te trekken (net als k ook met mijn gewone lens nog heel wat moet spelen). Maar ik ben wel blij met de stabilisator op de lens, maakt het eenvoudiger om scherpe fotos te trekken zonder een zwaar statief mee te slepen. Op terug weg heb ik dan fotos gemaakt met mijn ander speelgoed. In soort fish-eye die je boven op je normale lens kan vast maken. Omdat het geheel nogal zwaar is, stel k de lens momenteel manueel scherp en daar ga k nog veel op mogen oefenen. Maar het geeft wel leuke effecten. Allemaal speelgoed om volgende week tijdens onze korte trip richting San Francisco en onze rit terug langs de pacific coast highway uit te proberen.

Geen opmerkingen: