dinsdag, december 11, 2007

Sneeuw


Nee, maak je geen zorgen het heeft nog niet gesneeuwd in Los Angeles. Maar wat veel mensen eigenlijk niet weten is als het verkeer een beetje meezit je van bij ons op ongeveer 2u rijden in de bergen zit. De voorbije weekends hebben we regen gehad, maar in de bergen is er dus sneeuw gevallen en het ski-seizoen is nu ook officieel geopend hier in Zuid-Californie.

De oceaan is nu een beetje koud, maar de hard-core surfers kunnen dus op een dag zowel surfen als gaan snowboarden. Het rare is dat door de regen de smoglaag weggespoeld is en er een enorm goed zicht is. Iets wat je hier eigenlijk zelden hebt, meestal hangt er of stof, of smog of vocht in de lucht, zodat het zicht belemmert wordt.

En dus toen ik naar San Diego reed en vandaag in de cantine op mijn werk (180 graden of meer panorama) heb je een prachtig zicht op de bergen en dus ook de sneeuw. Omdat ik zelf zoals gewoonlijk de camera niet mee heb, maar ook vooral omdat ik vind dat k de schoonheid van het geheel toch nooit kan vatten, heb ik dan maar een foto van signonsandiego.com geleend. LA is een grote beton hoop en zeker niet wat Pieter en ik onder de ideale woonomgeving verstaan, maar mist een rit van 20 min en we zijn in de volle natuur. En moesten we nu alle dagen zo een zicht hebben van ons appartementje, k zou uren naar buiten zitten staren.

2 opmerkingen:

Petra zei

Nou, inderdaad prachtig, zeg! Ik ben herhaalde malen in LA geweest, maar enkel in de lente en zo'n uitzicht was er toen zeker niet!

saskia zei

Dit is wel san diego, maar vanaf de santa monica mountains heb je over LA een soort gelijk zicht naar het zuid-oosten.

Als het nog net iets kouder wordt en we wat neerslag krijgen kan je dit rond alle bergen in LA zien en k denk dat je dan van waar wij ongeveer wonen een soort gelijke foto kan trekken van down town LA met op de achtergrond de Santa Gabriel mountains.