vrijdag, april 23, 2010

Niet lang meer

De knuffels zullen eruit moeten als de baby erin gaat

We zijn er klaar voor, of toch zover dat mogelijk is. Vorig weekend hebben we alle grote en belangrijke baby spullen gekocht. Er is een bedje om in te slapen, met extra beddengoed voor ongelukjes. Ik had eerst niet gedacht van er een te kopen, maar we vonden een zeer stevige en simpele 'changing table' voor een zachte prijs in IKEA (net als het bedje trouwens). Na een namiddag schroeven en hameren stond het dan allemaal recht. Nu een week later begint het langzaam te wennen, maar het voelt toch raar. Het maakt het allemaal wat 'echter'.

Dat groene pakje is het reisbed

De dag nadien dan maar Babies'rus getrotseerd. Het auto stoeltje hadden we al lang beslist, we gingen alleen testen of het wel in de auto paste. Gelukkig was er een behulpzame verkoper die ons dan maar in een keer getoont heeft hoe je dat nu werkelijk installeert, want daar hebben we nu eens geen kaas van gegeten. Een badje vinden was ook nog redelijk eenvoudig. Nadien begon het lastige werk. Nu hadden we een aantal keuze mogelijkheden, zelfs na 6 maanden nadenken en opzoeken was ik er nog niet uit. Dus alles 30 min bespreken en dan heeft uiteindelijk de winkel de keuze voor ons gemaakt. Geen koets voor de baby, maar een heel stevig reisbedje, dat zich enorm compact opvouwt en op 5 min op te zetten is en nadien nog als speelpark dienst kan doen. Dus ook geen 'fancy' travel systeem, maar gewoon een frame dat weer compact opvouwt. We zagen iemand dit gebruiken op de parking van de winkel en we waren direct verkocht hoe simpel dit was om dan het auto stoeltje te verplaatsen. We zullen nog wel zien of dit de juiste keuzes waren.

Dan volgende week, mijn laatste voltijdse week in San Diego. Ik haal vrijdag mijn kamer leeg en geef de sleutels af. De volgende weken zal ik dan van thuis uit werken met de uitzondering van 1 conferentie in San Diego. Alle experimenten op het werk liggen nu voor ongeveer een jaar stil, dus vanaf nu is het allemaal computer werk en dat kan ik zolang ik mijn laptop en goed internet heb van overal doen.

5 opmerkingen:

marijke zei

Een tip waar ik veel aan gehad heb: Tetradoeken kan je nooit teveel hebben! (Zeker niet als je een reflux-babietje zoals de onze hebt.)

saskia zei

We hebben al een pakje van 6 cloth diapers en ik vermoed dat we er daarvan als de baby er is gaan bijkopen. Nu ga ik een tetradoeken opzoeken se :)

Janatoon zei

Nog proficiat met je zwangerschap! Binnenkort een kleintje voor jullie, geniet er van!

marijke zei

En nog uit ervaring: Geen slabbetjes met lintjes om te knopen, maar met elastiek die je over het hoofdje kan trekken. En geen pyamaatjes met de drukknopen op de rug.

Unknown zei

Veel success met de komst van de baby! Het wijst zichzelf wel uit als de baby er eens is, geen stress. 1 tip: 3 bodiekes is niet genoeg voor het ziekenhuis (ik had er 3 en bart is moeten gaan wassen toen liselore nog geen 24u oud was). Wij hadden een draagmand die je ook in de auto kunt vastmaken, heel handig omdat we toen ze 3 weken was de feestdagen hadden en dus veel op bezoek overal zijn moeten gaan. Dan kon ze in slaap vallen in haar 'bedje' en konden we ze zo ineens de auto indragen (zonder ze te moeten wekken en in de autostoel zetten). En ja: tetradoeken en slabbekes!