zondag, september 21, 2008

Op en af naar het Noordoosten

Vorige woensdag ben ik vertrokken voor een 2 (en een halve) dag blitzbezoek naar het Noordoosten van de V.S. Meer specifiek naar Hanover, New Hampshire. Als je al verwart bent door de naam, dan zal het niet beteren door te weten dat het vlakbij Lebanon ligt, en dat ik vloog op Manchester waar ik een auto huurde om naar Hanover te rijden (ongeveer anderhalf uur). Hanover ligt vlak bij de grens met Vermont. Hier onder zie je een foto van de grens (een brug over een rivier):


De natuur in New Hampshire is zeer mooi; groen en heuvelachtig. Blijkbaar had ik ook het goede weer uit L.A. meegenomen, want naar verluid was het bijzonder mooi tijdens mijn verblijf . Het was 19 graden overdag, en in het zonnetje was het zeer aangenaam. In de schaduw daarentegen was het ongelooflijk koud. Ze hebben me verteld dat het tijdens de winter -30 kan worden... brrr.


Helaas was het geen vakantie uitstap, anders was ik zeker gaan wandelen, maar was ik daar om een collega te bezoeken op Dartmouth college, een van de befaamde Ivy League universiteiten van de V.S. (welliswaar het kleinste van de 8). Hieronder een foto van de campus:


Omdat mijn vlucht pas zaterdagnamiddag laat was, heeft een studente me zaterdag voormiddag toch nog wat kunnen tonen van Hanover en omstreken. Moest het er niet zo koud zijn in de winter (hoera voor Californie), dan zou het een fantastische omgeving zijn om te wonen.

Geen opmerkingen: