woensdag, mei 30, 2012

Het leven met 4

Drie weken zijn voorbij gevlogen. Is het omdat we ouder worden dat de tijd sneller gaat, of is het omdat we beter weten wat te verwachten? Allesinds tijd vliegt. We proberen langzaam maar zeker in een zekere routine te vallen. Na een lastige tweede week (ik zal het maar op groei fase houden), is er meer een patroon te ontdekken in Rowan's schema: Wanneer het etenstijd is voor de grotere mensen, dan wil Rowan wakker zijn :).

Nathan doet het momenteel enorm goed. Hij praat constant en een groot deel begrijpen we niet (soms tot grote frustratie van Nathan als hij iets wilt), maar een heel groot deel wel. We hebben geen idee hoe goed hij zich in het engels uitdrukt (en de leraresen van het klasje waar hij nu zit in de creche zijn nu niet echt vrijgevig met informatie), sinds wij proberen zoveel mogelijk nederlands met hem te praten. Er is geen jaloesie van Nathan versus Rowan te bespeuren, dus dat is ook op een of andere manier helemaal in orde gekomen.


Mijn dagen bestaan uit melk koe spelen, pampers vervangen, zorgen dat iedereen eten heeft die niet gebruik maakt van mijn diensten als melk koe en samen met Pieter ervoor zorgen dat de melk koe niet in een mest stal leeft. 's ochtends sta ik er alleen voor, want dan moet Pieter naar het werk. In de namiddag werkt hij dan thuis. Hij is druk bezig met het bovenste verdiep af te werken. We willen de logeer kamer klaar hebben tegen augustus en ik zou dolgraag eindelijk kasten in onze walk-in closets hebben. Met twee kleine kinderen en een hele hoop kleren in verschillende maten, zou dit heel handig zijn om alles in orde te houden. We denken dat we ook een bedrijf hier in de buurt hebben gevonden die de spiegels kan maken die we willen. We moeten nog een hoop ikea meubelen in elkaar steken, maar ik heb vorig weekend toch Nathan's speelhoek kunnen afwerken. Ik vermoed dat de boekenkasten voor de bureau de volgende stap zijn, maar die ga ik Pieter in elkaar laten zetten.

Geen opmerkingen: