zondag, februari 07, 2010

Nieuw oud hobby


Toen ik klein was, heb ik bij mijn grootmoeder leren breien. Zo heb ik een aantal spullen voor mijn poppen gebreeën, een sjaal en waarschijnlijk nog een paar dingen die ik mij nu niet herinner. Daarnaast heb ik ook leren haken. Ik denk ook in de eerste plaats bij mijn grootmoeder, ofschoon haken niet echt haar ding was en voor de rest ook thuis bij mijn mama. En dan heb ik zelfs mijn eigen speelgoed naaimachiene gehad, waar ik ook weer met de restjes stof van mijn mama en haar hulp een aantal kleren voor de poppen heb gemaakt. Haken was waarschijnlijk dat gene wat ik het minste deed.

Toen ik deze week van een vriendin zelf gebreeë schoentjes kreeg voor onze baby die in Juni geboren moet worden, vond ik dit een super idee. Nu ofschoon ik vroeger goed kon breien, zou ik nu toch moeten nadenken hoe da zat, met rechtse en averechtse steken ( zo noemden wij ze thuis, geen idee of dit ook correct benamingen zijn en laat staan wat dit in het engels zou worden ). Dus dacht ik bij mijzelf, misschien moet ik weer eens beginnen haken. Babies zijn lekker klein, dus je kan snel een paar dingen maken en je ziet vrij snel het eind resultaat. Dus zijn we naar Michaels gereden, waar we dan snel een aantal haaknaalden en 2 kleuren wol hebben gekocht. Ik heb nu al het eerste mutsje af en een schoentje. Volgend weekend nog een schoentje en dan zal ik eens beginnen uitkijken naar andere patronen. Of misschien zelfs een compleet vestje, maar dan kan het zijn dat we meer wol moeten kopen en misschien wil ik dat wel liever in een andere kleur. Of uiteindelijk een dekentje ... Allesinds zal deze baby geen koud hebben in het warme lala-land en dan nog met al die mutsjes die ik nog moet maken.

4 opmerkingen:

marijke zei

Zwanger?! Proficiat! Geniet nog van de nachtrust voor zolang het duurt, want ik kan je verzekeren dat het binnenkort gedaan is. ;-) Voel je je goed?

Kristel Holsbeek zei

Dat is een nieuwtje..alvast een dikke proficiat en heel veel plezier met het breien:-).
bij Jo-anne kan je ook heel veel van dat soort zaken vinden.

Anoniem zei

Ha, ik lees je blog al een tijdje, maar wist niet dat je ook zwanger was. 't Is een echte babyboom hier in Zuid-californië! Ik heb alleszins nog niets dan goeds gehoord over Kaiser (en dan zeker het hospitaal in Hollywood waar ik zal bevallen), dus dan moet het wel meevallen he. Zelfs als Belgje in het buitenland. :-)

Véronique

Kristelfr zei

Ik weet dat er daar in de VS gene Veritas zit, maar ik heb 2jaar geleden opnieuw leren breien (vooral opzetten was een nachtmerrie) met de instructie DVD van de Veritas (die winkel in Vlaanderen met kousen en knoopjes en lintjes en handschoenen en kettingen en dies meer).
Anders is er nog altijd wel ergens een instructiefilmpje te vinden op internet!