donderdag, november 26, 2009

Thanks giving


Vandaag kunnen we in alle rust geniet van een compleet leeg Los Angeles. Je ziet bijna niemand buiten en de straten zijn leeg. Iedereen zit binnen bij familie of vrienden van de kalkoen te smullen. Volgens mij is Thanks Giving zo ongeveer de enige dag in het hele jaar dat sommige Amerikanen koken. De week ervoor zijn de supermarkten vol met mensen, waar je duidelijk aan kan zien da dit de enige tijd van het jaar is dat ze een voet in een supermarkt zetten. Hele lijstjes slepen ze mee. Rond kerst heb je dit ook een beetje, maar toch in mindere maten.


Wij genieten ervan dat we een lang weekend hebben. Het is van begin September geleden dat we nog eens echt een weekend konden uitblazen. Nu Pieter terug is uit Zweden, blijven we weer eens een tijdje thuis. Er zijn geen vakanties gepland, momenteel ook geen reizen voor het werk. Weer eens een paar normale weekendes.


Vorig weekend, toen Pieter nog in Zweden zat, heb ik op Zaterdag 2 collegas een snel sight seeing tour van lala-land gegeven. Eerst naar down town, waar ik mijn gewoonlijk wandeling een beetje heb ingekort om op tijd terug bij de parkeer meter te zijn. Uiteindelijk waren we 5 min te laat en ja hoor, onze eerste boete is een feit. Dan richting West-Hollywood, waar ze naar al de sterren konden kijken, het Hollywood sign konden fotograferen. Dan via Rodeo drive naar Santa Monica. Hier op de Pier snel de zon's ondergang meepikken en dan nog wat door de kerst verlichte straten wandelen. Toen het een beetje fris werd, zijn we dan weer huiswaarts gereden. Nog een snelle stop bij de locale Mexicaan voor avond eten en dan konden ze weer richting San Diego, terwijl ik nog rustig wat in mijn leesboek kon lezen.

Geen opmerkingen: