zondag, augustus 23, 2009

Europese invloeden

Druk, druk, druk. Je zou niet zeggen dat we zo gezegd op het werk in een rustigere periode zitten, of dat Pieter net de belangrijkste conferenties achter de rug heeft. Dus in het weekend is bloggen niet de eerste prioriteit. Meestal gewoon wat zitten lezen, of wat spullen in orde brengen. Dit weekend was dit mijn CV in orde brengen en dan eens een website in elkaar knutselen. Nu zorgen dat ik alles ook up to date houd.

Voor de rest heb ik in San Diego weer 3 nieuwe kotgenoten. Ik heb daar 2 jaar gezeten met dezelfde kotgenoten en nu op 6 maanden ben ik weer aan een compleet nieuwe lichting toe (eentje studeerde af, een andere ging trouwen en de laatste weet ik niet). Twee studentes komen van China. Eentje woont hier al heel haar leven, maar de andere is hier nog maar net. Dit is de eerste keer dat ze zelf moet koken enzo. Dus toen k mijn typische het-moet-snel-snel-en-ik-heb-maar-weinig-potten-pasta-met-groenten klaar maakte, kreeg ik de vraag of ik Italiaans aan het koken was. Stond ik daar even met mijn mond vol tanden, want in Belgie overleven de meeste studenten op: diepvries pizza, kebab, friet en als ze al wat meer kunnen, een bord pasta. Ik had er nog nooit bij nagedacht om dit ook werkelijk koken te noemen en dan wel italiaans. Het is in mijn ogen vooral gemakkelijk en goedkoop. Ik wou da ik tijd had om iets deftig italiaans te koken. Als ik ooit afstudeer en meer tijd heb (ik weet dit zal nooit het geval zijn), zal ik mijzelf eens een deftig italiaans kookboek cadeau doen, waar niet het zoveelste pasta recept in staat, maar eerder de typische gerechten die je ook in Italie kan vinden (te beginnen met konijn met thym en daarbij gestoofde paprikas).

Geen opmerkingen: